fbpx

Tiltas, gaminantis elektrą

Tiltas, gaminantis elektrą

Bonos tilto istorija prasidėjo dar 1325 metais – vos 2 metais vėliau už pirmąjį Vilniaus paminėjimą – Bonos miesto dokumentuose buvo numatytos keltų judėjimo Reino upe taisyklės. Miestas plėtėsi ir XIX a. keltai jau nebespėjo suktis. Todėl 1889 metais buvo nuspręsta pastatyti toje vietoje tiltą. 1895 buvo paskelbtas konkursas, kurį laimėjo architektas Bruno Moehrung. 432 m ilgio tiltas su 188 metrų metaline arka buvo atidarytas 1898 gruodžio 17 d. Tuo metu tai buvo ne tik didžiausias pasaulyje arkinis tiltas, bet ir turbūt vienas gražiausių. Ne tik dėl savo architektūros, bet ir dėl jį supančios aplinkos. Nuo jos gavo ir pavadinimą – Septynių kalnų tiltas (Siebengebirge). Pažiūrėkite į nuotraukas nuorodoje – tiltas – kaip iš pasakos.

https://structurae.net/fr/ouvrages/rheinbrucke-bonn-beuel

Pasaka baigėsi Antrojo pasaulinio karo pabaigoje – 1945 kovo 8 d. vokiečiai bebėgdami susprogdino Siebengebirge, bet sąjungininkai besivydami pasistatė naują pontoninį jau už poros savaičių. 398,7 metrų tiltas buvo pastatytas per 10 valandų ir 16 minučių. Už rekordiškai trumpą darbą kariai ir savanoriai buvo gausiai apdovanoti alumi, tad naujasis tiltas gavo „Alaus tilto“ vardą.

Pasibaigus karui, buvo imtasi senojo tilto atstatymo darbų ir po ketverių metų senojo tilto vietoje stovėjo naujas. Kenedžio vardą gavo jau 1963 gruodį, 10 dienų po JAV prezidento nužudymo.

Dabartinę išvaizdą tiltas gavo jau 2011 metais. Praplatintas iki 26,8 m, Kenedžio tiltas tapo pirmuoju Reino tiltu, galinčių gaminti elektrą. Per visą tiltą buvo įrengti 392 saulės moduliai (polikristaliniai, nes mėlyni), kurie per metus pagamina 80 000 kWh elektros energijos.

Ir tai tik vieno tilto istorija. Norite kurti savo namų istoriją? Įsirenkite saulės elektrinę.

O kai būsite Bonoje, nuvarykite prie Kenedžio tilto. Gražu ten.

Comments are closed